Influencer marketing – Toruń
17 sierpnia 2021 0 przez marketingtorunInfluencer marketing to nowa forma reklamy internetowej. Rozwój mediów społecznościowych zapoczątkował chęć znalezienia nowych form promocji w Internecie. Przedsiębiorcy chcą docierać do klientów bezpośrednio, stawiać na dotarcie do grupy docelowej i rozwijać swoją markę.
Istnieje spora szansa, że stworzony przez nas komunikat reklamowy nie będzie tak efektywny. Wszystko z powodu zmian rzutujących na komunikację internetową. Ale spokojnie – do pomocy mamy Influencer Marketing – stanowi obecnie jeden z najszybciej rozwijających się kanałów digital marketingu.
Influencer – czyli kto?
O Influencerze mówimy wtedy, gdy mamy do czynienia z osobą, która prowadzi różnego rodzaju działania w Internecie i cieszy się większą lub mniejszą popularnością. Influencer to np. bloger, Youtuber, Instagramer czy Streamer. Uznanie w swoich kręgach zyskują zwykle dzięki sile przebicia, wiedzy i umiejętnościom zaprezentowania siebie.
Influencer przede wszystkim ma wpływ (od ang. słowa „influence”, czyli wpływ). Potrafią skutecznie oddziaływać na daną grupę, jej decyzje, poglądy i skłaniać ich do różnych zachowań. Dzięki swojemu wizerunkowi „eksperta w danej dziedzinie” często cieszą się ogromnym autorytetem, głoszone przez nich wypowiedzi uznawane są zwykle za bardziej wiarygodne i autentyczne.
Przeprowadzone ostatnio badania wykazały, że najmłodsza grupa wiekowa, czyli osoby w przedziale 15-25 lat są skłonni bardziej ufać internetowym influencerom, niż osobom, które znane są z mediów – celebrytom. Dlaczego influencer to dla nich bardziej wiarygodna osoba niż celebryta?
- Influencer zazwyczaj prowadzi podobny styl życia i prezentuje identyczny status społeczny,
- Dzieli wspólne zainteresowania,
- Komunikują się między sobą za pomocą mediów digitalowych,
- Przypisywana jest im większa wiarygodność,
- Nie tworzą dystansu,
- Zapraszają użytkowników do aktywnego działania.
Influencer marketing – korzyści
Influencer marketing tworzy ogromne zasięgi reklamy, a cena takich działań jest bardziej korzystna cenowo niż w mediach tradycyjnych – radio, telewizja, prasa. Możemy też znaleźć wiele innych korzyści. Warto też wiedzieć, jak wygląda prowadzenie social mediów w Toruniu, by skutecznie prowadzić kampanię reklamową.
- Dotarcie do konkretnej grupy docelowej
Zgodnie z badaniami, jesteśmy skłonni ignorować wszystkie komunikaty reklamowe, typu banery i robimy to odruchowo. Treści w Influencer Marketingu za to nas bardziej przyciągają. Nie jest to nachalna forma reklamy, a Influencer często wie, jak dotrzeć do swojej grupy odbiorców.
- Autentyczność
Jak już wspomnieliśmy, użytkownicy reagują negatywnie na nachalne formy reklamy. Influencer Marketing pozwala budować autentyczność.
- Pozycjonowanie
Oprócz tego, Influencer Marketing bardzo dobrze wpływa na pozycjonowanie i widoczność w Google. To sposób na dobre SEO.
- Odświeżenie wizerunku marki
Influencerzy często mają wiele ciekawych pomysłów, dzięki którym tworzą ciekawy wizerunek marki. Taka kampania będzie odbierana bardzo pozytywnie.
Skontaktuj się z lokalną agencją reklamową i sprawdź, jak korzystny może być Influencer Marketing.