Co ma wspólnego blog firmowy z content marketingiem?

Co ma wspólnego blog firmowy z content marketingiem?

14 grudnia 2022 0 przez marketingtorun

Co ma wspólnego blog firmowy z content marketingiem? Nie jest tajemnicą, że słabej jakości tekst napisany niedbale i bez pomysłu, z błędami czy powtarzającymi się frazami – rzuca się w oczy, ale zupełnie nie w pozytywnym sensie. Odbiorcy takich treści tracą zaufanie do autora, bo jeśli nie udało mu się nawet przedstawić w sposób ciekawy, a co więcej poprawny językowo własnych produktów, czy usług, to jak to, co oferuje może być warte jakiejkolwiek uwagi? Kiepski content z pewnością nie przysporzy nam nowych klientów…

Na szczęście można temu zaradzić, stawiając na blog firmowy, który z pomocą fachowców od content marketingu, może zamienić go w świetne narzędzie do promocji marki, przyciągnąć nowych odbiorców i dać długotrwałe efekty. Klucz tkwi w oryginalności publikowanych na nich tekstów…

czym jest blog firmowy

Dla kogo blog firmowy?

Coraz więcej osób prowadzących swój własny biznes, zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo może zyskać, umieszczając wartościowe teksty w Internecie. Jednym z narzędzi, które doskonale się do tego nadaje jest blog firmowy. To właśnie tam można publikować wszelkie, dłuższe wpisy związane z działalnością firmy i umiejętnie wplatać kluczowe fazy w tekst. Nie chodzi bowiem o to, żeby po prostu reklamować swoją działalność, ale prowadzić blog niczym poradnik, w którym klienci sami wpadną na trop pożądanych rzeczy i uwierzą, że to właśnie nasze produkty, mogą okazać się pomocne…

Korzyści posiadania bloga

Tego typu miejsce doskonale nadaje się do tego, aby wypromować markę, a także zacieśniać relacje z klientami. Same treści zamieszczane na blogu mogą stać się późniejszą darmową reklamą, które w nieco zmienionej formie zamieścimy w innych. Niewątpliwie do podstawowych korzyści, jakie daje blog firmowy, należą:

  • opublikowany tekst wpływa na długotrwałą promocję firmy i w rzeczywistości to właśnie te starsze wpisy są filarem, który buduje ruch na stronie,
  • możliwość kreowania wizerunku eksperta w danej branży (jeżeli klient znalazł na blogu to, co go trafiło, łatwiej podejmie decyzję zakupową),
  • wzrost wiarygodności marki i zdobycie zaufania klientów,
  • możliwość zamieszczania bezpośrednich linków do oferty sklepu i zachęcanie klientów do działania,
  • danie się poznać także z innej, tej bardziej ludzkiej strony,
  • generowanie dodatkowego ruchu na stronie sklepu czy profilu w mediach społecznościowych,
  • możliwość zamieszczania wpisów sponsorowanych.

Jak prowadzić blog firmowy z sukcesem?

Podstawą działania bloga jest generowanie unikalnych treści i to właśnie na tej oryginalności osadzone są wszelkie działania. Zamieszczając ciekawe i dobrze przygotowane wpisy, możemy wpłynąć na lepszą widoczność naszej marki w sieci i szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów. Warto zadbać także o to, by wzmiankowe posty dotyczące opublikowanej treści na blogu znalazły się także na Facebooku czy Instagramie.

Interesująca treść sprawi bowiem, że klient będzie chciał kliknąć link, by przeczytać całość. Treści z bloga firmowego można wykorzystać do przygotowania newsletter, który z kolei wciąż jest świetnym kanałem dodatkowej promocji. Prowadząc bloga firmowego, warto również zadbać odpowiednio wcześniej o potrzeby klientów: o czym chcieliby przeczytać, jakie są ich codzienne rytuały, czego poszukują? To z kolei może wpłynąć na ulepszenie własnych produktów i trafieniem z nimi wprost w gusta konsumentów.

jak prowadzić blog firmowy

Czy warto decydować się na współpracę z agencją reklamową?

Jeżeli nie jesteśmy w stanie sami sprostać wyzwaniu, jakie stawia przed nami prowadzenie bloga firmowego, warto zdecydować się na współpracę. Podstawą jest dobra agencja marketingowa – Toruń, Warszawa, Kraków czy inne większe miasta z pewnością dysponują wieloma profesjonalnymi firmami.

Nie oznacza to jednak, że prowadząc lokalny biznes, nie możemy liczyć na takowe wsparcie. Dziś dzięki możliwościom, jakie daje Internet, możemy bez problemu dotrzeć do agencji marketingowej, która pomoże nam ulepszyć nasz blog firmowy. Możemy liczyć na pełną kompleksowość działań – agencja przeanalizuje dla nas profil klienta i tak dopasuje treści, aby spełniały jego (i nasze) oczekiwania. Nie musimy martwić się o unikalność i systematyczność umieszczanych tekstów. Agencja także sama zaproponuje tematy tekstów. Z pomocą profesjonalistów szybko wyrośniemy na ekspertów w swojej branży.

Ile kosztuje współpraca z agencją marketingową? Wszystko zależy od tego, jak dużej ilości tekstów potrzebujemy oraz w jakiej miałyby się mieścić objętości. Żeby osiągnąć pożądany efekt, najlepiej publikować kilkanaście artykułów w miesiącu a przygotowanie kilku unikatowych tekstów, ich otagowanie, dobór słów kluczowych oraz opublikowanie to koszt ok. 500 zł. Ostateczna kwota może się różnić w zależności od podjętego tematu czy stawek konkretnej agencji.

Blog firmowy a content marketing — podsumowanie

Marketing treści jest nierozerwalnie związany z blogowaniem. Sam blog z kolei może dostarczać nowych treści, które z kolei możemy umieszczać na innych kanałach i wykorzystać je do jeszcze lepszej promocji firmy!

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]