Reklama na facebooku – jak zrobić to skutecznie?

Reklama na facebooku – jak zrobić to skutecznie?

25 marca 2021 0 przez marketingtorun

Facebook odgrywa coraz większą rolę w życiu społecznym. Jest to świetne miejsce do promowania swojego biznesu. Jak więc stworzyć idealną reklamę na Facebooku?

Dlaczego marketing w social mediach i na Facebooku

jest tak ważny?

Social media służą już nie tylko do komunikowania się ze znajomymi. Coraz więcej użytkowników zaczyna szukać tam odpowiedzi na swoje potrzeby. Nie chodzi tutaj o sprawdzenie co słychać u starego znajomego albo co ich idol zjadł na śniadanie – szukane informacje zaczynają dotyczyć ich życia codziennego. Przykładem jest na przykład sprawdzenie opinii na temat firmy kosmetycznej, z której usług zamierza się skorzystać.

Inni użytkownicy porównują oferty firm budowlanych. Jeszcze inni obserwują profile kulinarne albo podróżnicze i czerpią z nich inspirację. Za każdym razem głównym powodem takich obserwacji jest poznanie bliżej dalej firmy, tego co może ona zaoferować i w jaki sposób. Jeśli profil czy reklama będzie skuteczna, to zostanie ona wybrana. Dlatego skuteczna reklama na Facebooku jest bardzo istotna w rozwoju firmy.

 

Czy warto korzystać z menadżera reklam na Facebooku?

Jak wiadomo, reklama jest najlepszym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów. Co więcej, pozwala ona na utrzymywanie kontaktu z lojalnymi konsumentami. Zaletą posiadania profilu na Facebooku jest to, że oferuje on ustawianie różnych reklam czy też promowania postów. Co więcej, do dyspozycji jest też Menadżer Reklam. To właśnie z tym narzędziem skuteczna reklama na Facebooku będzie zdecydowanie łatwiejsza i efektywniejsza. Nie ma więc wątpliwości co do tego, czy warto z niego skorzystać.

Decydując się na Menadżera Reklam, uzyskuje się wiele opcji do wyboru grupy docelowej swojej reklamy. Można również ustawiać stawki za poszczególne posty. Istotne jest też to, że można w nim zastosować narzędzie do analizy wyników. Jest to niezwykle pomocne – gdyż dzięki temu będzie można określić czy dane działanie przyniosło oczekiwane efekty. Skuteczna reklama na Facebooku z Menadżerem Reklam jest zdecydowanie polecana.

Wyznaczanie konkretnych i krótkoterminowych celów kampanii

Skuteczna reklama na Facebooku wymaga wyznaczenia konkretnych i krótkoterminowych celów prowadzenia kampanii. Do wyboru jest 5 głównych celów. Pierwszym z nim jest przejście na stronę, drugim – zaangażowanie dla konkretnego postu, trzecim – konwersja, czwartym – polubienia, a piątym – wyświetlenia wideo.

Po wyborze konkretnego celu należy zdecydować komu i w jaki sposób mają wyświetlać się poszczególne kreacje. Po czym algorytm Facebooka, na podstawie danych o użytkownikach, będzie wyświetlał reklamy tym osobom, które mogą spełnić dany cel. Działanie jest proste, ale trzeba właściwie określić tutaj swój cel, bo to od niego zależy kto zostanie nakierowany do jego spełnienia.

 

  Istota określania kryteriów demograficznych i geograficznych

Oprócz wyznaczonego celu skuteczna reklama na Facebooku musi również mieć określony target demograficzny i geograficzny. Nie można kierować reklamy do wszystkich, nie ma to sensu i nie przyniesie oczekiwanych efektów. Dlatego wyznaczenie tych kryteriów jest tak istotne.

Zalecane jest ustawianie przynajmniej podstawowych kwestii takich jak dane demograficzne i geograficzne. Oczywiście im będą one konkretniejsze, tym większą zyskuje się szansę na to, że dana reklama odniesie sukces. Warto też odpowiednio dobierać liczebność grupy docelowej – polecane jest tutaj targetowanie.

 

Gdy typowa strategia reklamowa nie działa

Ogólnie rzecz biorąc plan prezentacji firm na Facebooku polega zazwyczaj na pisaniu postów. Firmy skupiają się na jak najczęstszym publikowaniu postów, ponieważ tak rozumieją Facebooka. Nie przynosi to niestety realnych efektów i wtedy część osób decyduje się na narzędzie jakim jest przycisk „promuj post”. Myśleniem magicznym jest tu założenie, że skoro Facebook nie jest płatny dla przedsiębiorstw, to promując posty wybijemy się ponad przeciętność i osiągniemy wysokie cele sprzedażowe. Dlaczego? Otóż przycisk „promuj post” jest zbyt ogólny i tym samym firmy przepłacają.

Znacznie większe koszty ponosisz używając z tej metody niż planując budżet i promowanie za pomocą reklam płatnych przez Managera Reklam. Brak efektu promowania postu przy tej opcji wynika z tego, że przedsiębiorcy nie badają swoich zasięgów, co za tym idzie,  nie mogą dotrzeć do skonkretyzowanej grupy docelowej, ale do dużego grona zróżnicowanych odbiorców, którzy w większości nie są w ogóle zainteresowani daną ofertą.

 

Czy warto korzystać z automatycznej optymalizacji?

Warto tutaj jeszcze poruszyć kwestię automatycznej optymalizacji, którą oferuje Menadżer Reklam. Przy małych grupach użytkowników nie jest ona jednak tak polecana. Korzystna ona będzie dopiero przy kampaniach skierowanych do co najmniej 10 tysięcy odbiorców. Jeśli więc ktoś chce dotrzeć do takiej liczby potencjalnych klientów, to jak najbardziej może się na nią zdecydować.

Przy mniejszych grupach docelowych lepiej zająć się tym samodzielnie. Z pewnością warto dla niej poświecić trochę czasu. Skuteczna reklama na Facebooku przyniesie oczekiwane efekty. Jednak, jeśli jej prowadzenie wydaje się trudne, to lepiej skorzystać z usług doświadczonej lokalnej agencji marketingowej. To właśnie ona będzie wiedziała jak właściwie stworzyć reklamę, jaki wybrać jej cel i jakie kryteria będą dla niej najlepsze.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]