Marketing szeptany – czy warto go stosować?
25 marca 2021 0 przez marketingtorunMarketing szeptany w Toruniu jest naturalnym źródłem rekomendacji, dzięki któremu można zwiększyć sprzedaż w lokalnej firmie.
Na czym polega marketing szeptany?
Marketing szeptany jest to jedno z narzędzi marketingowych, które podejmowane jest w celu wypromowania firmy w lokalnych mediach. Polega on na dotarciu do odbiorców poprzez uczestniczenie w różnych dyskusjach w sieci. Podczas takich rozmów promuje się swoje usługi czy też produkty w taki sposób, aby wywołać pozytywne reakcje użytkowników.
Należy tak dobierać treści, aby sprowokować odbiorców do zadawania pytań o usłudze i o towarze. Bardzo ważne jest też to, aby wzbudzić zaufanie u rozmówców, a nawet wywołać u nich poczucie opieki – poprzez udzielenie im pomocy rozwiązując ich problemy. Prowadząc marketing szeptany w Toruniu, można także umiejętnie podawać linki do strony swojej firmy, polecając ją przy tym.
Czy warto prowadzić marketing szeptany w Toruniu?
Skuteczny marketing szeptany w Toruniu wywołuje dyskusje na temat jakiejś marki, produktu czy też usługi. Prowadzi to do zwiększenia rozpoznawalności danej firmy. Co więcej, jeśli będzie on dobrze prowadzony, to umożliwi efektywnie zbudować wizerunek lokalnej marki. Dotarcie do potencjalnych klientów sprawi, że będą oni traktować taką firmę z dużym zaufaniem. Wszystko to doprowadzi do zwiększenia ruchu na stronie tej marki i wpłynie to na zwiększenie sprzedaży. Nie ma więc tu żadnych wątpliwości co do tego, czy warto prowadzić marketing szeptany.
Jak prowadzić lokalny marketing szeptany?
Prowadzenie lokalnego marketingu szeptanego jest czasochłonnym zajęciem. W pierwszej kolejności należy określić, w jakich miejscach będzie się go realizowało. Do wyboru jest wiele różnych regionalnych portali i serwisów. Świetnym wyborem będą też wszelkie fora internetowe skupiające lokalną społeczność. Nie można też tutaj zapomnieć o social mediach.
To właśnie one w ostatnim czasie odgrywają dużą rolę w życiu ludzi, którzy oprócz komunikowania się tam ze znajomymi, szukają też informacji na temat jakichś usług, firm czy też produktów. Wszystkie te miejsca są warte uwagi. Najważniejsze jest to, żeby wywołać w nich dyskusję na temat związany z daną działalnością, a w następnym kroku delikatnie przejść do promowania swojej marki. Liczy się tutaj nie nachalność i neutralność. Trzeba też pamiętać, że marketing szeptany w Toruniu musi być prowadzony z zachowaniem etycznych zasad prowadzenia takich rozmów.
Marketing szeptany i jego cele
Zdecydowanie przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań trzeba dokładnie określić cele, jakie musi spełnić marketing buzz. Musimy zdecydować czy są nimi dobra opinia i prestiż czy też pozyskiwanie ruchu na stronie.
Bez względu na to jakie będą priorytety działań marketingu szeptanego powinniśmy przeprowadzić je umiejętnie, tak aby nie osiągnąć odwrotnego skutku i co najistotniejsze – nie budzić żadnych podejrzeń o kryptoreklamę bądź też stosowanie nielegalnych sposobów na pozyskanie linków.
Realizacje buzz marketingu:
- prowokowanie rozmów o danym produkcie, marce bądź usłudze
- udział w dyskusjach, tak aby wywoływać pozytywną opinię
- umiejętna pomoc w rozwiązywaniu problemu, wywołująca poczucie odpowiedzialności i opieki
Czy marketing szeptany jest drogi?
Marketing szeptany w Toruniu oferowany jest w różnych cenach. Wszystko zależy od zakresu i jakości prowadzonych działań. Kilkanaście postów w dyskusji tematycznej kosztuje już od kilkudziesięciu złotych. Trzeba jednak uważać, żeby nie zlecić tej usługi osobie, która może zaszkodzić firmie poprzez nienaturalne teksty. Dlatego zawsze należy sprawdzić doświadczenie i umiejętności tej osoby. Czasem warto zapłacić więcej, zlecając marketing profesjonalnej agencji. Można mieć wtedy pewność, że ta usługa zostanie wykonana prawidłowo i co ważne – skutecznie!
Czego unikać przy marketingu szeptanym?
Wybór agencji marketingowej czy innego specjalisty od marketingu zawsze musi być przemyślany. Trzeba zwracać uwagę na to, co oni oferują i jakie działania prowadzą. Jeśli marketing szeptany w Toruniu będzie poprowadzony nieprawidłowo, to może on przynieść negatywne skutki dla danej marki. Może zacząć być ona postrzegana jako nieuczciwa firma. Do najczęstszych błędów przy prowadzeniu marketingu szeptanego można zaliczyć na przykład nieposługiwanie się poprawną polszczyzną, pisanie nieprawdziwych informacji, dodawanie złych linków czy też niedobieranie tematyki do tematu rozmów.
Bardzo często posty umieszczane są na nieaktywnych lub mało atrakcyjnych forach. Co więcej, takie same treści potrafią być publikowane na różnych forach – brakuje im oryginalności. Dlatego warto stawiać na doświadczonych szeptaczy, którzy będą wiedzieli, w jakich miejscach umieszczać wpisy i jak je odpowiednio stworzyć, aby były one wartościowe.
Marketing szeptany w Toruniu można prowadzić samemu. Jednak zalecane jest skorzystanie z usług lokalnej agencji marketingowej, to właśnie ona dobrze zna lokalną społeczność. Dzięki czemu będzie wiedziała, gdzie zastosować to narzędzie i w jaki sposób, aby przyniosło oczekiwane efekty.