Jaki jest koszt pozycjonowania?
26 października 2021Obecnie osoba prowadząca swój biznes i chcąca osiągać z niego bardzo dobre zyski, musi liczyć się z tym, że większość działań promocyjnych przeniosła się do Internetu. Dlatego tak ważna jest pozycja witryny w wyszukiwarce Google. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy koszt pozycjonowania strony jest wysoki. W Internecie marketing działa najprężniej. Pozyskiwanie klientów, nawiązywanie z nimi relacji i wiele innych istotnych kwestii.
W sieci klienci szukają też informacji o marce. Dlatego bardzo ważnym działaniem jest założenie strony internetowej firmy. To na niej powinny zostać umieszczone wszystkie dane kontaktowe, adresy i inne ważne informacje potrzebne do kontaktu. Samo stworzenie strony jeszcze o niczym nie świadczy, musi ona być wyświetlana jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, aby ruch na stronie był duży. Jaki jest koszt pozycjonowania i jakie inne korzyści daje pozycjonowanie?
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron (ang. Search engine optimazation – SEO) są to wszystkie działania podejmowane w celu zwiększenia widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami kluczowymi. Dzieje się to poprzez optymalizację wszystkich składowych witryny, a także na budowaniu backlinków. Działania te to proces, który odbywa się zarówno na stronie (on-site) jak i poza nią (off-site). Chodzi o to, aby w momencie, gdy użytkownik wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę, Google przekierowało go na stronę, która jest najbardziej wartościowa pod względem treści, ale także musi spełniać inne wymogi takie jak szybkość ładowania się strony, bezpieczeństwo, użyteczność.
Optymalizacja jest więc konieczna dla każdego posiadacza witryny, któremu zależy na popularności. Istnieją odpowiednie roboty, które sprawdzają czy dana witryna jest wartościowa i użyteczna. Najlepiej pozycjonowane są zatem te, które zaprojektowane są właśnie pod nie, trzeba jednak pamiętać, że docelowo projektowana jest ona dla użytkownika i to on ma się na niej poruszać z łatwością i uzyskać odpowiedź na wszystkie swoje zapytania.
W jaki sposób dokonuje się optymalizacji stron?
Pozycjonowanie stron można podzielić na działania, które odbywają się na stronie (on-site) oraz na działania poza nią (off-site). Do działań off-site należy pozyskiwanie linków, które są wartościowe i przekierowują do danej strony, natomiast on site to nic innego jak tylko optymalizacja wszystkich elementów witryny: publikowanych treści, kodu strony, a także prowadzenie działań User Experience (UX). W czasie optymalizacji dokonuje się dwóch działań, które są kluczowe dla całego powodzenia procesu.
Pierwsze to audyt strony internetowej, a drugie to odpowiednie dobranie fraz kluczowych. Audyt SEO polega na zbadaniu jaki jest poziom optymalizacji oraz wyszukaniu wszystkich błędów i zbadaniu potencjału pozycjonerskiego witryny. Dobór fraz kluczowych natomiast jest jednym z najważniejszych działań, ponieważ źle wykonany sprawi, że strona pozycjonowana będzie na złe frazy.
Kolejne optymalizowana jest sama witryny, jej struktura, nawigacja i właśnie wtedy dopasowywana jest ona pod wspomniane już wcześniej roboty. Następnie trzeba dobrze opracować wszystko to co na tej stronie będzie się znajdowało: trzeba zaplanować i stworzyć wartościowe treści, pozycjonować grafiki i inne ważne kwestie. Na końcu odbywanie się budowanie backlinków, czyli zdobywanie linków przychodzących o dużej wartości. Ale na pewno wiele osób zapyta jaki jest koszt pozycjonowania, skoro wymaga ono tylu działań.
Koszt pozycjonowania strony internetowej
Koszt pozycjonowania strony jest bardzo różny i może zmieniać się w zależności od branży, konkurencyjności, rozbudowania strony, a nawet historii domeny i strony. Zwykle cena ustalana jest dla każdego klienta indywidualnie po uzyskaniu od niego oczekiwań jakie ma względem strony. Można jednak oszacować (nie będzie to szacunek bardzo dokładny), ile może wynosić koszt pozycjonowania strony.
Strona lokalna z mało konkurencyjnymi frazami koszt pozycjonowania wynosił będzie od 800 – 1500 zł netto.
Strona, która działa na całą Polskę z mało konkurencyjnymi frazami, jej koszt będzie już wyższy, bo od 1500 do nawet 2500 zł netto, natomiast jeżeli frazy będą bardziej konkurencyjne koszt wzrośnie do nawet i 4500 zł.
Jak widać ciężko jest określić czy nawet oszacować koszt pozycjonowania strony, ponieważ zależy on od kliku czynników i działań jakie zostaną podjęte w ramach SEO. Warto jednak pamiętać o tym, że każda praca wykonana w sposób dokładny i z dużym zaangażowaniem ma swoją cenę.
Jak pozycja w wyszukiwarce przekłada się na sprzedaż?
Dzięki optymalizacji możliwe jest lepsze pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zwiększa się ruch na stronie, a to w konsekwencji może przełożyć się na większą sprzedaż. Częstsze wyświetlanie się w Google dociera do większej ilości klientów, którzy następnie mogą zdecydować się na zakup produktów. Warto więc przyłożyć dużo uwagi do pozycjonowania, ponieważ istnieje duża korelacja między nim, a sprzedażą.